Kwaliteit

In-, uit- en doorstroomgegevens per leerjaar periode 2011 – 2016

Definitie doubleren: niet over aan het eind van het schooljaar (wel of niet doorgaand volgend schooljaar op het Erasmiaans Gymnasium. Definitie doorstromen: door naar een volgend schooljaar (wel of niet doorgaand volgend schooljaar op het Erasmiaans Gymnasium.

Klas 1

Cursusjaar TOT DOUB UIT DOOR
2011 – 2012 208 9 12 198
2012 – 2013 240 10 14 226
2013 – 2014 211 14 13 196
2014 – 2015 211 17 18 194
2015 – 2016 210 10 14 196
gemiddelden 216 12 14 202

Percentage doubleren over de laatste vijf jaar 5,6

Percentage doorstroom over de laatste vijf jaar 93,5

Aantal leerlingen in leerjaar 1 in cursusjaar 2016-2017 209

Klas 2

Cursusjaar TOT DOUB UIT DOOR
2011 – 2012 193 16 18 176
2012 – 2013 197 11 9 185
2013 – 2014 229 19 18 208
2014 – 2015 201 8 8 193
2015 – 2016 193 13 12 178
Gemiddelden 203 13 13 188

Percentage doubleren over de laatste vijf jaar 6,6
Percentage doorstroom over de laatste vijf jaar 92,8
Aantal leerlingen in leerjaar 2 in cursusjaar 2016-2017 206

Klas 3

Cursusjaar TOT DOUB UIT DOOR
2011 – 2012 195 6 9 186
2012 – 2013 174 11 5 161
2013 – 2014 193 14 5 179
2014 – 2015 217 5 4 210
2015 – 2016 196 5 4 190

gemiddelden 195 8 5 185

Percentage doubleren over de laatste vijf jaar 4,2
Percentage doorstroom over de laatste vijf jaar 95
Aantal leerlingen in leerjaar 3 in cursusjaar 2016 – 2017 183

Klas 4

Cursusjaar TOT DOUB UIT DOOR
2011 – 2012 193 7 6 183
2012 – 2013 192 10 3 181
2013 – 2014 168 9 1 159
2014 – 2015 190 10 3 179
2015 – 2016 217 14 2 203
gemiddelden 192 10 3 181 16

Percentage doubleren over de laatste vijf jaar 5.2
Percentage doorstroom over de laatste vijf jaar 94,3
Aantal leerlingen in leerjaar 4 in cursusjaar 2016-2017 204

Klas 5

Cursusjaar TOT DOUB UIT DOOR
2011 – 2012 167 7 1 161
2012 – 2013 188 7 2 181
2013 – 2014 188 11 2 175
2014 – 2015 170 4 3 166
2015 – 2016 184 13 0 171
gemiddelden 179 8 2 171

Percentage doubleren over de laatste vijf jaar 4,7
Percentage doorstoom over de laatste vijf jaar 95,2
Aantal leerlingen in leerjaar 5 in cursusjaar 2016-2017 215

 

Doubleren in klas 6

Cursusjaar TOT DOUB GESLAAGD % GESLAAGD
2011 – 2012 156 4 152 97
2012 – 2013 163 5 158 97
2013 – 2014 183 30 153 83
2014 – 2015 194 12 182 94
2015 – 2016 171 17 155 91
gemiddelden 142 14 160 92